Jak wybrać rzetelną firmę pozycjonującą?
Jak wybrać firmę oferującą pozycjonowanie stron w Google? Jak odróżnić ją od firm dopiero uczących się (na stronach klientów) oraz takich, które nadużywają ryzykownych metod? Jakie wynegocjować warunki i na co zwrócić uwagę w umowie? Przede wszystkim:
- Oczekiwać jasnej i prostej metody rozliczeń, np.: tylko za dni, kiedy adres strony zajmował pożądane pozycje albo za wejścia na stronę z wyszukiwarek. W obu przypadkach klient powinien mieć wgląd do codziennych statystyk,, a nie wierzyć na słowo.
- Płacić za wypozycjonowanie a nie pozycjonowanie, strony. Wiele firm oczekuje opłat aktywacyjnych, wynagrodzeń za optymalizację lub ryczałtu. Klient jednak powinien mieć gwarancję jakichś efektów z tego tytułu i najlepiej, aby płacił tylko z dołu. Poważne i skuteczne firmy nie oczekują żadnych opłat aktywacyjnych lub opłat za optymalizację ani nie oczekują zapłaty na podstawie (zaledwie) cotygodniowego monitoringu pozycji.
- Oczekiwać optymalizacji strony (a nie tylko linkowania). I to zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów podawanymi przez Google. Można wypozycjonować stronę bez jakiejkolwiek ingerencji w jej źródło, ale to powinno mieć merytoryczne uzasadnienie, a nie ze względu na wybranie drogi na skróty poprzez ryzykowne linkowanie.
- Zastanowić się czy firma nie gwarantuje zbyt dużo? Firmy gwarantujące obecność na pierwszej pozycji w Google podważają swoją wiarygodność. Można czynić starania, ale nie gwarantować. Takie gwarancje, to nie przesłanka o umiejętności oszukania Google (czy współpracy z nim), ale o oszukiwaniu klienta.
- Sprawdzić przykłady wypozycjonowanych stron i referencje. Ważna jest tutaj popularność/trudność fraz, które były przedmiotem pozycjonowania, wszak np. fraza „garnitury męskie Pcim” nie jest dużym wyzwaniem.
- Sprawdzić, ile lat firma istnieje na rynku a jeśli krótko, to zapytać, jakim doświadczeniem dysponują jej pracownicy?
- Otrzymać wiarygodną informację na temat terminu osiągnięcia celu () - jeśli agencja SEO mówi o paru tygodniach, to albo: - ukrywa przed klientem faktyczny czas, aby zyskać (?) przewagę nad ofertami konkurentów, - nie ma doświadczenia w pozycjonowaniu, - stosuje ryzykowne metody. Jeśli klient akceptuje ostatnie rozwiązanie, to powinno to mieć swoje odzwierciedlenie w umowie.
- Zapytać o metody. Każda firma ma prawo do ochrony swojego know-how, jednak powinna się określić, na ile pozycjonowanie będzie zgodne z wytycznymi Google, a optymalizacja zgodna ze wskazówkami dla webmasterów.
- Upewnić się, czy ma doświadczenie w branży klienta? Z jednej strony czynniki pozycjonujące są uniwersalne, z drugiej niektóre branże wymagają szczególnego potraktowania, zwłaszcza te, dla których trudno o bezpieczne, wartościowe linki (matrymonialne, towarzyskie, erotyka, broń, hazard, używki itp.).
- Sprawdzić warunki składania reklamacji.
- Czy oferuje usługi wspierające skuteczność pozycjonowania? Wysoka pozycja w Google nie zawsze przekłada się na dużą liczbę kliknięć (tzw. wskaźnik CTR), a kliknięcia na sprzedaż.
Zapytaj nas o pozycjonowanie Twojej strony!
O wyborze firmy SEO pisze również Google.