Pozycjonowanie szerokie ma na celu osiągnięcie wysokich pozycji w Google zarówno dla szerokiego spektrum haseł (tzw. long tail), jak również dla wielu podstron danego serwisu.
Efektem pozycjonowania szerokiego jest znaczne zwiększenie liczby odsłon stron klienta, a tym samym zwiększenie konwersji (czyli pożądanej akcji, np. wysłania formularza, dokonania zakupu, wyświetlenia reklamy itp.).
Ile możesz zyskać?
Używając narzędzia Google wpisz słowo szkolenia i porównaj liczbę wyników dla typów dopasowania (wybór po prawej stronie) dokładnego i frazy. W dopasowaniu dokładnym otrzymasz ok. 50 tyś. wyników (listopad 2009), co oznacza, że tyle razy miesięcznie dokładnie to słowo jest poszukiwane w Google.
Dla opcji fraza otrzymasz ponad milion wyników, co oznacza, że w sumie tyle sprecyzowanych zapytań zawierających słowo szkolenia (np. szkolenia otwarte, kursy i szkolenia, szkolenia biznesowe, szkolenia dla firm, szkolenia pracowników, szkolenia 2010 itd.) jest wpisywanych miesięcznie w Google.
Ta różnica (w tym przypadku około miliona), to potencjał kliknięć, który można wykorzystać tylko dzięki pozycjonowaniu szerokiemu.
Porównaj ceny i metody rozliczeń pozycjonowania.
Sprawdź nasze referencje.