Jak wybrać najlepszą firmę szkoleniową?
Aby szkolenie SEO przyniosło efekty a przeszkolone osoby mogły faktycznie samodzielnie i skutecznie pozycjonować strony www, firma szkoleniowa powinna spełniać poniższe kryteria:
- Posiadać referencje od przeszkolonych firm. Sprawdź też, czy można się skontaktować z tymi osobami, czy też może są dziełem jednej kreatywnej osoby?...
- Być na najwyższych pozycjach w Google dla fraz związanych ze szkoleniami z pozycjonowania. W przeciwnym razie, to tak jakby uczyć się jazdy samochodem u kogoś, kto umie jeździć tylko na rowerze.
- Na prośbę klienta przedstawić listę innych wypozycjonowanych przez siebie stron dla haseł, które po wpisaniu w Google zwracają więcej niż 10 mln wyników.
- Przekazywać wiedzę uzyskaną dzięki doświadczeniu i przeprowadzonych testach (najlepiej zgodnie z kryteriami rzetelności i trafności implikowanymi przez metodologię naukową), a nie dzięki studiowaniu forów internetowych czy tłumaczeniu obcojęzycznych materiałów. Sprawdź też, czy firma oferuje szkolenia tylko z marketingu w Google, czy też z 10 różnych obszarów?
- Posiadać autorski program szkoleniowy. Tymczasem wiele firm kopiuje od siebie programy. A niektóre wymagają od szkolonych znajomości języka angielskiego...
- Koncentrować się na zagadnienia praktycznych, dla których teoria będzie tylko tłem.
Wiele firm szkoleniowych koncentruje się na teorii, nie chcąc przekazywać klientom zbyt wielu pragmatycznych informacji.
- Posiadać komunikatywnego szkoleniowca. Nie ma nic gorszego jak fachowiec mówiący w sobie tylko zrozumiałym języku.
- Być elastyczną na potrzeby klienta – termin, miejsce, dostosowanie zakresu szkolenia SEO do wiedzy i potrzeb klienta, możliwość prowadzenia szkolenia na przykładzie strony klienta itp.
- Trafnie reagować na zapytania klienta.
- Przeprowadzić szkolenie w optymalnych ramach czasowych. Nie za krótko, ale też nie za długo, bowiem po pewnym czasie efektywność wiedzy przyswajanej przez słuchaczy spada. Niektóre firmy oferują zaskakująco długie szkolenia SEO, których jednak znaczna część wypełniona jest zagadnieniami związanymi z teorią i historią Google, niemającymi praktycznego przełożenia na dzisiejsze pozycjonowanie. Bywa też, że omawiają tak wiele zagadnień, że specjalistyczne szkolenie z pozycjonowania zmienia się w ogólne szkolenie z marketingu internetowego.
- Wręczyć klientowi nie tylko elegancki certyfikat, ale również materiały szkoleniowe (drukowane i elektroniczne), dzięki którym, będzie mógł utrwalić nabytą wiedzę.
- Oferować wsparcie techniczne po zakończonym szkoleniu. Klient musi mieć pewność, że jeśli czegoś nie przyswoi w trakcie szkolenia, może bez krępacji poprosić o wyjaśnienie już po zakończonym szkoleniu. Ważne jest też, aby nie zostawiać klienta na lodzie, gdy zmienią się zasady funkcjonowania Google - pozycjonowanie to (zmienny) proces.
- Oferować wiarygodną cenę. Firma, która organizuje tanie szkolenie, najprawdopodobniej nie przekaże klientowi całej potrzebnej wiedzy do samodzielnego pozycjonowania, bowiem jej się to nie opłaci.
Niemniej, nawet wysoka cena szkolenia SEO to inwestycja, które może zwrócić się już po kilku miesiącach wobec alternatywy zlecenia pozycjonowania zewnętrznej firmie.
- O wyborze firmy SEO pisze również Google.